1976. március 15.-én kezdődött 4. rész

Szavazás átlaga: 7.16 pont (44 szavazat)
Megjelenés: 2023. október 26.
Hossz: 10 815 karakter
Elolvasva: 667 alkalommal
Tamás korán hazajött az egyetemről, és nagyon kedves volt velem. Igazából ő már többször is szerelmet vallott nekem, ami tetszett is, mert nagyon szerettem őt, de még mindig az előző éjszaka ellenére is úgy éreztem, hogy Dénesbe vagyok szerelmes. Mivel Dénesnek nem tudtam elmondani azzal az érdeklődő pasival kapcsolatos esetemet, Tamásnak számoltam be róla. Ő nagyon megijedt és féltett engem.

– Ha fölfigyeltek rád, akkor bukhat az egész csoport és veszélybe kerülhet a mozgalom – mondta ijedten.

– Elintézem – mondtam neki naívan.

Annyira magabiztos voltam, azt hittem, hogy mindent én irányítok. Tomi nem akart egyedül elengedni a találkozóra, szeretett volna velem jönni, de nem engedtem. Végül abban maradtunk, hogy messziről figyelhet engem, meg a környezetet.

Négyre pontosan érkeztem, és a pasi már ott volt, leültünk a virágtartók szélére és ő kezdett el beszélni. Először azt magyarázta, hogy én mennyire okos vagyok és ő megbízik bennem, meg az éleslátásomban, aztán a gyanús elemekről tartott előadást. Végül kibökte, hogy neki információk kellenek, és nem lesz hálátlan, ha segítek neki. Annyira buta volt, ha azt hitte, hogy engem akár megfélemlítéssel, akár előnyök fölajánlásával meg tud nyerni. Idealista tinilány voltam, aki nagyon elkötelezettje volt ennek a mozgalomnak.

– Legelőször azt kell tudnom, hogy hogyan kommunikáltok. Honnan tudjátok, hogy mikor és hol találkoztok. – úgy tettem, mint aki nagyon megfontolja a választ, aztán húztam magammal.

A téren folyamatosan építkezés zajlott, már hónapok óta le volt kerítve egy rész lemezekkel, amik tele voltak ragasztva plakátokkal. Odavezettem a plakátfalhoz és elővettem egy négyszínű tollat, amiből a zöldet kapcsoltam be, és a legszélső plakáttól kezdtem a számolást, mutattam neki, hogy a hatodik plakátot választottam és a szabad felületére írtam egy üzenetet zölddel.

„Este 7-kor a Deákon tali. ”

– Mindenkinek megvan a színe, az enyém zöld, mindig a hatodik plakátra írjuk az üzeneteket – mondtam.

A férfi nagyon elégedettnek látszott.

– Ügyes lány vagy – mondta. – Akkor ma a Deák téren ott lesznek a többiek? Na és ott hol? Bent a metróban, vagy kint a téren? – érdeklődött.

– Mindig fönt a téren az üvegkalitkában – mondtam. – Ha valahol felolvasóest lesz, az is ki lesz írva ide – tettem még hozzá.

Ez csak a történet eleje! Érdekel a teljes, 5 oldalas történet? És a több, mint tízezer másik?
VIP-tagsági váltásához válassz az alábbi csomagok közül!
Próbaidős
40 nap
960 Ft
Ezt választom!
telefonhívással
Kezdő
120 nap
2000 Ft */5.2€
Ezt választom!
bankkártyával
ingyen:
1 hónap
Haladó
180 nap
2760 Ft */7.2€
Ezt választom!
bankkártyával
ingyen:
2 hónap
A legjobb ár/érték arány!
Profi
365 nap
5380 Ft */14€
Ezt választom!
bankkártyával
ingyen:
4+ hónap
* 384 EUR/HUF árfolyammal számolva
A szavazáshoz VIP-tagsági szükséges!
Szavazás átlaga: 7.16 pont (44 szavazat)
Rakd a kedvenceid közé!
Oszd meg másokkal is! Facebook Twitter

Hozzászólás írásához be kell jelentkezned!
c
csuba01
2024. március 15. 16:24
#32
Az egész sorozat nem tetszik.😕
1
doriangrey
2023. október 28. 13:09
#31
"A probléma, hogy alapvetően nem az eseményt vizsgáljuk, hanem a hozzá kapcsolt emóciókat és véleményeket, vagy elvárásokat."
A többivel egyetértek.
2
Ez egy válasz Arya 2023. október 28. 11:28-kor írt üzenetére.
Arya
2023. október 28. 11:28
#30
A tények egyfajta sorrendiséget adnak csupán az idő görbéjén.
Látok egy virágot most a  messzi távolban. Szép. Ez számomra tény. De vajon tudni fogom én arról, mennyire tetszene az illata? Ahhoz közelebb kéne jutnom, ami lehetetlen a köztünk álló szakadék miatt. 
Elém libben a barátom, és huncutkodik. Szemem elé illeszt egy szűrőt. Tény az, hogy ettől azt a virágot most nem látom szépnek. Pedig a távolban az illata ugyanaz marad.
Az idő néha megszépít dolgokat. Talán ebben a történetben is más érzései voltak akkor a szereplőknek. Ha ez valóságon alapszik, Lola akkor is csak egy emléket rögzített, amit megszépíthetett az idő. Ez az emlék viszont szép. Remélem senki sem óhajt huncutkodni velem, hogy elvegye az élményt.
1
Ez egy válasz doriangrey 2023. október 28. 10:03-kor írt üzenetére.
doriangrey
2023. október 28. 10:03
#29
Egy kis helyesbítés: létezik objektív történelem, az, amikor adott személy hatalomra jut, lelép/meghal/stb, a döntések ténye is objektív információ (Kolombusz elment amerikáig/holokauszt/stb) és egy háború ténye is objektív információ. ami nem objektív, hogy forradalom, vagy ellenforradalom volt-e '56/diktátor volt-e Attila, vagy Szent István/stb. Az objektív az, hogy létezett egy akkori fegyveres megmozdulás('56), stb. Vagy kimentek az oroszok, vagy volt egy rendszerváltás, amikor más köntösbe kerültek dolgok. Ezek tények, egy változás kezdetei. Az összekötés és magyarázatok már nem mindig objektív infó, de ettől még az események tények. A probléma, hogy alapvetően nem az eseményt vizsgáljuk, hanem a hozzá kapcsolt emóciókat és véleményeket, vagy elvárásokat. Pont úgy, ahogy egy itteni történet esetében is. 🙂
Bocs, az offért
1
Ez egy válasz Arya 2023. október 27. 02:36-kor írt üzenetére.
plmyaq
2023. október 28. 00:25
#28
Ez már nem szex sztori lett, de amúgy jó volt
2
Arya
2023. október 27. 02:36
#27

Kedves Nazar!
Rosszul tudod: ebben az  országban is létezik média. Sajnálatos módon nem arra használják, amire való, mert most kizárólag agymosásra. 
Ezt nem vitaindítónak szántam, csupán pontosításnak. Mint ahogy a következő véleményem sem kizárólag ide tartozna. Volt akinek írtam inkább levelet nagyjából ugyanezzel a tartalommal, de itt is elfér a véleményem.
Valahol azt hallottam, hogy az erotikát és a szexet bármivel kapcsolatba lehet hozni. Napjaink minden pillanatát átszövi a szex és a politika. Amiért nekem ez a párosítás nem tetszik az csupán a kettő célja, ami sosem volt és sosem lesz ugyanaz. Én ezért nem keverném a kettőt. 
Az egyiknek a célja az élet fenntartása. A másiknak pedig egy bizonyos emberi társadalmi rendszer fenntartása. 
A politika eredménye sok esetben a háború, a halál, ami ellentmond a szexnek, mert annak éppen az élet létrehozása a célja. Ha a szexet nem korlátozom az emberekre, akkor a politikai törekvések még csúnyább eredménnyel járnak. Közvetett célként más fajok kipusztítása.
Emiatt gondolom úgy, hogy egy erotikus történetet nem szerencsés párhuzamosan futtatni egy politikaival. Kivéve, ha mondjuk politikusok szerelméről szól, de ott nyilván nem a politika a fő, hanem az erotika. 
Hiába próbál bárki hitelesnek tűnni politikai rendszerek elemzésekor, egyetlen tanulmányt sem tudok hitelesnek elfogadni. Ugyanis a politika egyik fő eszköze mindig  éppen a félrevezetés, emiatt az emberek sosem tanulhatnak objektív történelmet. A mai rendszer érdeke az elmúlt rendszer szapulása, bár a kommunizmusnak csúfolt múlt rendszerben a királyságokat tették bűnbaknak és a diktatúrákat. A diktatúrák ma is célpont, amennyiben a népirtást helyezik előtérbe, ugyanakkor megoldást kívánnak találni a túlnépesedésre. Többek között ilyen okok miatt nem tartom szerencsésnek a politika és a szex kapcsolatát boncolgatni és – a személyes élményeket kivéve – sose fogom hitelesnek elfogadni.
Nagyjából annyira nem, mint amikor egy író kijelenti, hogy nem azért publikál, hogy rajongótábora legyen. Igen, olvastam már ilyet. Ugye milyen butaság? Bár ez is csupán nézőpont kérdése, mint ahogyan a velünk megismertetett történelmi rendszerek tükrében a politika megítélése.  
A politika nem a szórkoztatóiparba tartozik. Az erotikus történetek igen.  A véleményem pedig csak azért írtam, mert rövid időn belül már a sokadik politika-erotika kapcsolatú történetet olvashattam.
Elnézést, ha ezt bárki sértésnek, vagy ostobaságnak veszi. Ez csak egy vélemény, nem muszáj figyelembe venni. 
Egyébként ez a történet lényegében inkább erotikus, mint politikai. Finoman keverte ugyan a kettőt, és nem érdemelte volna meg, hogy épen itt szóljak ennyire keményen. Ezért most mindjárt bocsánatot is kérek. 
A stílusa is jó, Lola hozta a formáját. Szerethető történetet alkotott, bár fogalmam sincs mennyire hitelesek a felsorolt adatok. Légből kapott információval én is szolgálhatok, ami annak sem mond semmit, aki abban a korban éppen fővárosunkban élt.  Hallomásból tudom, hogy létezett akkor az Angyalföldi úton fiúkollégium és a Huba utcában szakmunkásképző. Ma biztosan egyik sincs ott. De ha írnék egy olyan történetet tudná bárki ellenőrizni annak hitelességét? Talán. De lényeges az egy erotikus fantáziát illetően? Egyáltalán nem. Ezért fogadom el fenntartások nélkül amit állít, és éppen ezért tekintem inkább erotikus műnek, mint politikainak. 
Lassan meglesz ennél is az ötezer karakter. 😁 Bár nem az volt a célom, nyugodtan higgyétek csak el. 😀

1
Ez egy válasz Nazar 2023. október 26. 20:52-kor írt üzenetére.
kaliban
2023. október 26. 21:25
#25

Kedves Nazar!
Ez nagyon szép és emberi válasz volt! Hatalmas Respect! 🕊️👍

2
Ez egy válasz Nazar 2023. október 26. 21:16-kor írt üzenetére.
Nazar
2023. október 26. 21:17
#24

Igen. Köszönöm ezt a TARTALMAS beírás váltást.

2
Ez egy válasz kaliban 2023. október 26. 21:07-kor írt üzenetére.
Nazar
2023. október 26. 21:16
#23

Lolamacko!! Neked is köszönöm a választ és igen igazad van (nincs szükség oda, vissza nyalni) bennem van a hiba  az önérzetességem miatt, az miatt, hogy mint te is írtad én is azt hittem nyílt, őszinte tényfeltárásom nem fog olyan érzelmeket kihozni abból az ország állampolgáraiból, akik vezetői pont a bitorló oldalára álltak és mivel egy erotikus oldalon írok be, pont a bitorlók faszát szopják. Elnézést kérek, hogy írásod szemében megláttam a szálkát a saját írásom szemében pedig a gerendát  sem.  Mint barátodnak is írtam privátban  szívesen folytatom ezen témában, igaz ez lerágott csont.....

2
Ez egy válasz Lolamacko 2023. október 26. 21:03-kor írt üzenetére.
kaliban
2023. október 26. 21:07
#22

Hát igen, jól látod, vannak témák amiknek a feszegetése, mostanában nem túl egészséges. Még annyit a témához, hogy ilyen elhárításra szakosodott szolgálatok most is vannak és most is dolgoznak. A mindenkori hatalom külső és belső ellenségeinek felderítése és elhárítása a feladatuk.
Most nem ÁVH és nem III/III a nevük, de vannak és mindig is lesznek. 

2
Ez egy válasz Nazar 2023. október 26. 20:52-kor írt üzenetére.
Lolamacko
2023. október 26. 21:03
#21

A történetem címe 1976. és nem 56.
Bevallom neked, hogy ezt a történetet akkor kezdtem el írni, amikor a vitánk kialakult a politikáról. Akkor jöttek elő ezek a gondolatok, és ezt köszönöm neked. Amikor írtam, úgy gondoltam, hogy ez már annyira a múlt, hiszen már 47 év telt el, hogy senki sem fog emlékezni. Ez be is igazolódott, mert ami valós esemény volt, abba bele is kötöttek. Úgy gondoltam, hogy ne legyen mindig uncsi, megszokott pornó forgatókönyv, kis pezsgést is hozzunk az oldalra. Ez látom sikerült, mert napok óta nem volt ennyi hozzászólás, mint ma. Ezzel a negyedik résszel le is zártam a történetet. Sajnálom, ha félreérthető volt a történelmi háttér. Örülök, hogy olvastad, örülök, hogy hozzászóltál. Köszönöm, hogy itt vagy.

1
Ez egy válasz Nazar 2023. október 26. 19:55-kor írt üzenetére.
Nazar
2023. október 26. 20:52
#20

Kaliban!! Köszönöm válaszod és mint  írtam nem akarok vitát. Azért jelzem, hogy bár csak a médiából  tudva(ja az már nincs ebben az  országban) ma is vannak ilyen esetek. Újságírók, pedagógsok megfigyelése, ellehetetlenítése. Ha  jól tudom más országok szerint valami eljárások is vannak MO ellen a demokrácia nem létezése  miatt. Privátban szívesen értekezek róla 🙂 (Ja ez nem is politika).  Tényleg ne beszélgessünk erről, mert ezért megüthetjük a  bokánkat még az oldal szerkesztőiktől is.

1
Ez egy válasz kaliban 2023. október 26. 20:29-kor írt üzenetére.
kaliban
2023. október 26. 20:29
#19

Nazar! Szerintem a történetben semmi 56-ra utaló dolog nem volt, és a "belső ellenség" felderítésére szakosodott titkosszolgálatok akkor és még közvetlenül a rendszerváltás előtt is dolgoztak. Szerintem ez nem politika, hanem (szerencsére) már csak Történelem. Lolamackó nem politikai véleményét írta le, hanem egy korszak eseményeit mutatta meg. A múltkori összezörrenésünk során az volt a problémám, hogy te aktuálpolitikai véleményt írtál, ami jelenleg is megosztja az országot, aminek a megvitatása tényleg nem ide való.
Az hogy egy történetnek meg történelmi háttere van, az szerintem nem probléma.

1
Ez egy válasz Nazar 2023. október 26. 20:05-kor írt üzenetére.
Nazar
2023. október 26. 20:05
#18

Visszaolvasva beírásom, egy magyarázat kell, hogy az 56-ot úgy értelmezem, hogy ezen megfigyelések, raziák, beszervezések, jelentés írások akkorra vezethetők vissza.

1
Nazar
2023. október 26. 19:55
#17

Lolamacko!! Én elismerem írásod, elismerem van érzéked írni, sőt jól írni. Nem szólok bele, nem húzok le senkit még akkor sem ha biztosan nem nyerte el tetszésem. Nem mindenkinek van írói vénája, mint neked. Gratulálok írásaidhoz, de a magyar talán úgy mondja, hogy "köpenyegforgató" éned most visszanyalt. Én A háború írásomban a jelen, megélt valósan tudott, érzett dolgokról írtam. Egyik ellene való szószóló te voltál barátoddal, testőröddel Kalibannal egyetemben. Mégis hozzá nyúltál a magyarságot megosztó témához, az 1956-hoz. Most miért nem hangoskodsz az ellen, hogy ez egy erotikus oldal, nem kéne behozni a (nálad múltbeli) politikát? Remélem nem fogsz ezen beírásom miatt megorrolni rám. Véleményedre, véleményetekre kíváncsi vagyok ezen hozzászólásom viszonyulásához. Nem szeretnék vitát, mint ahogy szószólód is írta (akiről tudni nem a férjed) ".....a korszak hangulatának megidézése a lényeges. Ez pedig maradéktalanul sikerült Lolamackónak". Ki így látja, ki másként.....ez már történelmi politika egy erotikus oldalon.....

2
Ez egy válasz Lolamacko 2023. október 26. 17:56-kor írt üzenetére.
Lolamacko
2023. október 26. 19:51
#16

Kedves Morgó! Nem tudom, hogy éltél-e akkor, én igen, és 1976-ban már ment a szipu, a "P", a beszervezések, aminek éppen elszenvedője is voltam, mert ellenálltam. Tudtuk ki a tégla, konspiráltunk, de közben rock zenét hallgattunk és őrjöngtünk a koncerteken. Tudnék mesélni még érdekes dolgokat, ez itt csak egy kis epizód. Az ÁVH-ról nem vitatkozom, mert akkoriban kit érdekelt, hogy mi a neve annak a szervezetnek, ahonnan az alezredes jött és alakította az életemet. Bevonták az útlevelemet, pedig csak Bulgáriába akartunk elmenni a tengerhez. Írásbeli megrovást kaptam a rendőrségtől.  

-1
Ez egy válasz Morgó 2023. október 26. 19:31-kor írt üzenetére.
kaliban
2023. október 26. 18:01
#14

A pontozást ismét jól kitárgyaltuk, de a történetről nem nagyon esett szó. Szerintem egy ilyen történetnél nem a történelmi hitelességet kell számon kérni, inkább a kor, az akkori "felforgatók" és a titkosszolgálatok ténykedésének a bemutatása, a korszak hangulatának megidézése a lényeges. Ez pedig maradéktalanul sikerült Lolamackónak. 

-1
Lolamacko
2023. október 26. 17:56
#13

Érdekes, hogy pont azt tartod valótlannak, ami nem a fantáziámból jött, hanem a valóságból.

0
Ez egy válasz Morgó 2023. október 26. 17:50-kor írt üzenetére.