Remete D. László hozzászólásai

R
Legtöbbet használt címkéi:
Hozzászólásai:
104 db
Remete D. László
2010. november 27. 08:56
Történetek: Pálinka-Fesztivál előtt
A kezdet igen sablonos, hosszú bemutatkozás a szokásos leírásban, ecsetelgetve saját magunk testét, ez nem túl eredeti bevezetés. (Találj ki egy párbeszédet, ahol más mondja el ugyanezt, mindjárt jobb lesz!)
Később jön sok-sok párbeszéd, amelyik tényleg életszerű(nek tűnik), de nem ad semmiféle érdekes információt. A szex indokolatlanul lassan bontakozik ki, és szinte semmi köze sincs a helyszínhez. Egy ablaktalan szobában is játszódhatna a világ bármely részén.
A mondatok stílusa, alapos javításra szorul. A sok De, És, Mert meg Hogy vagy Hmmm kezdetű mondat bennem a szexet is lelohasztja, a kerek feszes fenék emlegetése sem mozgatja meg a fantáziámat, mert minden második leírás így kezdődik: Melleim kicsik, de feszesek, lábam hosszú, feszes – mintha a jelzők között csak a feszes létezne az írók egy részénél.
Nem gondoltam volna, hogy az élmezőnyben végez, néha az első helyre is feljutott.
1
Remete D. László
2010. november 27. 08:55
Történetek: Aggteleki kirándulás
Végre egy normális munka!
Már kezdtem aggódni, a sok gyenge írást olvasva (vagy félbehagyva).
Semmi pongyolaság, életszerű párbeszédek, kimunkált cselekmény, amely némi fantáziával akár igaz is lehet.
Szóval így kell művelni ezt a műfajt!
Nem kell rárontani a szexszel az olvasóra a második bekezdésnél, nem kell elkapkodni semmit. A tinédzserek ezt még nem tudják, de mi azért írunk, hogy innen megtanulják.
Profi munka!
1
Remete D. László
2010. november 27. 08:54
Történetek: Az Örökség Napja
Bogumilosan fogalmazott mondatok, végre nem kell kerülgetni a rossz fogalmazás görcseit. Hááát a szex az csak lájtosan van a színen, a Kisdobosban talán nem fogadnák el közlésre, de a tizenkettes karikát nem kellene magasabb korosztályra cserélni. Mégis nagyobb élvezettel olvastam egyik-másik itteni írásnál.
1
Remete D. László
2010. november 27. 08:53
Történetek: Kettesben az egyesben
Pontosan olyan bőbeszédű, ahogy Remeténél megszoktuk. Az embernek tucatnyi bekezdésen kell átvergődni, mire a szexhez jut, és akkor jönnek a szóvirágok. Egyszerűbb lenne kereken megmondani, mit akar a fiú a lánytól de, ezek csak lelkizgetnek, nyavalyognak, mintha az élet ilyen lenne. Még hogy a porban fürdik a derékszíj csatja. A rák figyel erre, amikor a kis aranyos éppen furulyázik.
Hoppá! Ez a sajátom! A francé kell lehúznom? Na, mindegy, ha már leírtam, itt hagyom.
1
Remete D. László
2010. november 27. 08:52
Történetek: Idegenkéjedző
Értem én, hogy ez nem irodalomóra – ha valami, akkor mondjuk nyelvóra, - de azért ez mégis egy pályázat. A következő mondat ebből az élvonalba szavazott írásból való: „A számba és a kezemben tartottam azt a dolgot amitől ő férfi, amitől ő maga, a férfiasságát.” Megpróbálta az író megérteni a saját mondatát?
Itt félbehagytam az olvasást. Ha csak nyelvtani hibák lettek volna benne, tovább olvasom, de az író fantáziája annyira elrugaszkodott a józanésztől, hogy felesleges követni.
Kedves pontozók! Nyolc pont fölé jutni ilyen slampos mondatokkal!!! A pontjai majdnem elérik az Aggtelekét. Nem figyeltek arra, amit olvastok és pontoztok?
1
Remete D. László
2010. november 27. 08:52
Történetek: Pál-völgyi mese
Ez is egy korrekt leírás egy jó kis szeretkezésről. Nincs elkapkodva a történet sem és az sem, amiről szól. Azt azért most már megemlítem (máshol már írtam) a „formás” nem dicsérő jelző, elvégre egy forma lehet csúnya is. A legelcsépeltebb jelzőket (kerek popsi, hosszú, feszes combok… stb.) el kellene felejteni. Túráztassátok már egy kicsit az agyatokat az olvasóért! Ha minden kötél szakad, a Windowsban is találtok szinonima szótárt.
1
Remete D. László
2010. november 27. 08:50
Történetek: Bor, mámor, panoptikum
Végre egy olyan írás, ahol nem ütközöm minduntalan nyelvtani és fogalmazási problémákba. A leírás nem megy át valószínűtlenbe, nem érzem azt, hogy ez csak sztorizgatás reggel a buszon. Akár meg is történhetett. A vége felé kicsit összecsapottak a mondatok, a férfiak száma egyből váratlanul kettő lesz, az egyes szám nem mindig illeszkedik a többes számhoz, de bárcsak a többi történetnek is csak ennyi hibája lenne.
1
Remete D. László
2010. november 27. 08:49
Történetek: Egy nyári este
Nem tehetek róla, de még a szex vagy őszintébben szólva pornó történetek világában is zavarnak, a nagyon pongyola megfogalmazások, és elvonják a figyelmemet még a szexről is. „ Ők a szomszéd szobában alszanak a feleségével.” Szóval kik alszanak, kinek a feleségével, Mondjuk Józsi és Pisti a Zoli feleségével? Hol van Zoli? Hagyja ezt?
A történet mellesleg nem rossz, bár nem túl hihető, kicsit dolgozni kellett volna azon, hogy az olvasó igazán beleélhesse magát.
1
Remete D. László
2010. november 27. 08:49
Történetek: Névtelen Levél Dr. Kovács Alfréd Szexuálpszichológusnak
A kerettörténet, (levél a szexológusnak) csak kevéssé érdekes. A folytatásban sem kaptál el nagyon, a bemutatkozás errefelé minden második történetben így hangzik: x éves, szép, kerek mellek, kerek, formás, feszes fenék…stb. Ezeket a sablonokat el kellene hagyni.
Aztán persze kapunk egy eredeti leírást, az valóban érdem. Elég kevés nő írja le bátran és őszintén, amit érez szerelem közben, ez valóban pontokat ér.
A hömpölygő Fátyol Vízesés általad festett vízióját szívesen elfelejteném. Hömpölyögni láttam már a Dunát, a Tiszát; emlékszem rá, amikor a Mississippi hömpölygött, magával vitte az óceánba fél New Orleanst. Legutóbb a vörös iszapról hallottam, hömpölyög. Nem volt benne kecs és báj. A Szalajka hömpölygésétől az ég óvjon, az továbbra is csacsogjon, csiviteljen, csobogjon, csordogáljon, cserfeskedjen, csalogasson a hűs habokba, csapdossa a partot, csapongjon a kövek között, csillogjon a nap/holdfényben, csatangoljon a réten, csábítson a habokba, bukdácsoljon, bugyogjon, lássa el csupa jóval a pisztrángokat… stb. (Ez csak a kezdet).
1
Remete D. László
2010. november 27. 08:48
Történetek: A Csonkatemplom Tornyának Titokzatos Története
Igényesen van megírva. A tárgyi tévedések nem számítanak nagyon sokat, bár meg kell adni, az ember kerülje az effajta hibákat, ha tudja. Eleinte engem is sűrűbben figyelmeztettek a hibákra, most már jobban ügyelek. Ez egyébként nem sok vizet zavar, egy szépen megírt történet sokat ér, ezt szépen megírtad. Magad tetted fel a lécet, mostantól nem szaladozhatsz alatta, mindig át kell ugrani, és nagyon hamar magasabbra tenni.
1
Remete D. László
2010. november 27. 08:47
Történetek: Szex a Kőkapu alatt
Eleinte kicsit pongyola a stílus, de később egészen az lesz. Alinból Alvina lesz, és nekem a történetből az derül ki, a nőnek szolgálnia kell a férfit. Számomra ez nem követhető gondolatmenet.
1
Remete D. László
2010. november 27. 08:45
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Írótársak!
Először is gratulálok az előttem végezőknek, jó munkát olvastam tőlük, nem háborog a lelkem azért, mert mögöttük végeztem.
Kedves Olvasók!
Köszönöm az írásomra leadott szavazatokat, amelyek az élbolyba juttattak (pontosan hová, azt hivatalos végeredmény híján egyelőre nem tudjuk), remélem, valóban nem vagyok erre méltatlan.

Szót fogadtam a Történet.hu szerkesztőinek, és mindegyik írás elolvasása után összefoglaltam néhány mondatban a véleményemet. Kérlek, ne vegyétek ezt úgy, hogy fitogtatni akarom a tudásomat, vagy ledorongolni azokat, akik amúgy is hátrébb végeztek. Amikor írni kezdtem a véleményem, még teljesen nyílt volt a mezőny, és fogalmam sem volt (egy-két esetet kivéve) arról, kinek az írását véleményezem.
Nem volt szándékomban senkit sem megsérteni, senkit sem ledorongolni, de igyekeztem őszinte lenni.
Az a véleményem, a szex az emberi élet legfontosabb vonatkozása (akárki akármit mond is erről), szex nélkül egy emberöltő alatt eltűnne a civilizáció a Földről. Sokan csak lesütött szemmel mernek a témáról beszélni, mi, akik felemelt fejjel is szólunk róla, tanuljuk meg azt tisztességgel, helyesen használt szavakkal és mondatokkal, szépen faragott írásokkal tenni. Én folyamatosan tanulok a mások véleményéből, talán az én véleményem is hasznára válhat másoknak.
Tisztelt szerkesztők!
Ha a következő soraimat – melyek érthető okból kicsit hosszúak lettek egy hozzászólás mércéjével mérve – átteszitek máshová, és innen csak egy linkkel érheti el az, aki kíváncsi az egészre egyben, teljesen természetesnek fogom tartani. Ha lenne rá technikám innen a számítógépemről, magam tenném meg. A vonatkozó részleteket ettől függetlenül feltöltöm az adott írások alá.

Szex a Kőkapu alatt

Eleinte kicsit pongyola a stílus, de később egészen az lesz. Alinból Alvina lesz, és nekem a történetből az derül ki, a nőnek szolgálnia kell a férfit. Számomra ez nem követhető gondolatmenet.

A Csonkatemplom Tornyának…

Igényesen van megírva. A tárgyi tévedések nem számítanak nagyon sokat, bár meg kell adni, az ember kerülje az effajta hibákat, ha tudja. Eleinte engem is sűrűbben figyelmeztettek a hibákra, most már jobban ügyelek. Ez egyébként nem sok vizet zavar, egy szépen megírt történet sokat ér, ezt szépen megírtad. Magad tetted fel a lécet, mostantól nem szaladozhatsz alatta, mindig át kell ugrani, és nagyon hamar magasabbra tenni.

Névtelen levél a szexológusnak

A kerettörténet, (levél a szexológusnak) csak kevéssé érdekes. A folytatásban sem kaptál el nagyon, a bemutatkozás errefelé minden második történetben így hangzik: x éves, szép, kerek mellek, kerek, formás, feszes fenék…stb. Ezeket a sablonokat el kellene hagyni.
Aztán persze kapunk egy eredeti leírást, az valóban érdem. Elég kevés nő írja le bátran és őszintén, amit érez szerelem közben, ez valóban pontokat ér.
A hömpölygő Fátyol Vízesés általad festett vízióját szívesen elfelejteném. Hömpölyögni láttam már a Dunát, a Tiszát; emlékszem rá, amikor a Mississippi hömpölygött, magával vitte az óceánba fél New Orleanst. Legutóbb a vörös iszapról hallottam, hömpölyög. Nem volt benne kecs és báj. A Szalajka hömpölygésétől az ég óvjon, az továbbra is csacsogjon, csiviteljen, csobogjon, csordogáljon, cserfeskedjen, csalogasson a hűs habokba, csapdossa a partot, csapongjon a kövek között, csillogjon a nap/holdfényben, csatangoljon a réten, csábítson a habokba, bukdácsoljon, bugyogjon, lássa el csupa jóval a pisztrángokat… stb. (Ez csak a kezdet).

Egy nyári este

Nem tehetek róla, de még a szex vagy őszintébben szólva pornó történetek világában is zavarnak, a nagyon pongyola megfogalmazások, és elvonják a figyelmemet még a szexről is. „ Ők a szomszéd szobában alszanak a feleségével.” Szóval kik alszanak, kinek a feleségével, Mondjuk Józsi és Pisti a Zoli feleségével? Hol van Zoli? Hagyja ezt?
A történet mellesleg nem rossz, bár nem túl hihető, kicsit dolgozni kellett volna azon, hogy az olvasó igazán beleélhesse magát.

Bor, Mámor, Panoptikum

Végre egy olyan írás, ahol nem ütközöm minduntalan nyelvtani és fogalmazási problémákba. A leírás nem megy át valószínűtlenbe, nem érzem azt, hogy ez csak sztorizgatás reggel a buszon. Akár meg is történhetett. A vége felé kicsit összecsapottak a mondatok, a férfiak száma egyből váratlanul kettő lesz, az egyes szám nem mindig illeszkedik a többes számhoz, de bárcsak a többi történetnek is csak ennyi hibája lenne.

Pál-völgyi mese

Ez is egy korrekt leírás egy jó kis szeretkezésről. Nincs elkapkodva a történet sem és az sem, amiről szól. Azt azért most már megemlítem (máshol már írtam) a „formás” nem dicsérő jelző, elvégre egy forma lehet csúnya is. A legelcsépeltebb jelzőket (kerek popsi, hosszú, feszes combok… stb.) el kellene felejteni. Túráztassátok már egy kicsit az agyatokat az olvasóért! Ha minden kötél szakad, a Windowsban is találtok szinonima szótárt.

Idegenkéjedző

Értem én, hogy ez nem irodalomóra – ha valami, akkor mondjuk nyelvóra, - de azért ez mégis egy pályázat. A következő mondat ebből az élvonalba szavazott írásból való: „A számba és a kezemben tartottam azt a dolgot amitől ő férfi, amitől ő maga, a férfiasságát.” Megpróbálta az író megérteni a saját mondatát?
Itt félbehagytam az olvasást. Ha csak nyelvtani hibák lettek volna benne, tovább olvasom, de az író fantáziája annyira elrugaszkodott a józanésztől, hogy felesleges követni.
Kedves pontozók! Nyolc pont fölé jutni ilyen slampos mondatokkal!!! A pontjai majdnem elérik az Aggtelekét. Nem figyeltek arra, amit olvastok és pontoztok?

Ketten az egyesben

Pontosan olyan bőbeszédű, ahogy Remeténél megszoktuk. Az embernek tucatnyi bekezdésen kell átvergődni, mire a szexhez jut, és akkor jönnek a szóvirágok. Egyszerűbb lenne kereken megmondani, mit akar a fiú a lánytól de, ezek csak lelkizgetnek, nyavalyognak, mintha az élet ilyen lenne. Még hogy a porban fürdik a derékszíj csatja. A rák figyel erre, amikor a kis aranyos éppen furulyázik.
Hoppá! Ez a sajátom! A francé kell lehúznom? Na, mindegy, ha már leírtam, itt hagyom.

Az örökség napja

Bogumilosan fogalmazott mondatok, végre nem kell kerülgetni a rossz fogalmazás görcseit. Hááát a szex az csak lájtosan van a színen, a Kisdobosban talán nem fogadnák el közlésre, de a tizenkettes karikát nem kellene magasabb korosztályra cserélni. Mégis nagyobb élvezettel olvastam egyik-másik itteni írásnál.

Aggtelek

Végre egy normális munka!
Már kezdtem aggódni, a sok gyenge írást olvasva (vagy félbehagyva).
Semmi pongyolaság, életszerű párbeszédek, kimunkált cselekmény, amely némi fantáziával akár igaz is lehet.
Szóval így kell művelni ezt a műfajt!
Nem kell rárontani a szexszel az olvasóra a második bekezdésnél, nem kell elkapkodni semmit. A tinédzserek ezt még nem tudják, de mi azért írunk, hogy innen megtanulják.
Profi munka!

Pálinka fesztivál

A kezdet igen sablonos, hosszú bemutatkozás a szokásos leírásban, ecsetelgetve saját magunk testét, ez nem túl eredeti bevezetés. (Találj ki egy párbeszédet, ahol más mondja el ugyanezt, mindjárt jobb lesz!)
Később jön sok-sok párbeszéd, amelyik tényleg életszerű(nek tűnik), de nem ad semmiféle érdekes információt. A szex indokolatlanul lassan bontakozik ki, és szinte semmi köze sincs a helyszínhez. Egy ablaktalan szobában is játszódhatna a világ bármely részén.
A mondatok stílusa, alapos javításra szorul. A sok De, És, Mert meg Hogy vagy Hmmm kezdetű mondat bennem a szexet is lelohasztja, a kerek feszes fenék emlegetése sem mozgatja meg a fantáziámat, mert minden második leírás így kezdődik: Melleim kicsik, de feszesek, lábam hosszú, feszes – mintha a jelzők között csak a feszes létezne az írók egy részénél.
Nem gondoltam volna, hogy az élmezőnyben végez, néha az első helyre is feljutott.

Hármas szex az Aranyparton.

Leírásnak nem rossz, de semmi stílusa sincs, nyelvtani gáz viszont akad. A helyszín lehetne bárhol, előttem titok maradt, hol is van ez az Aranypart, (A hevenyészett tájékoztatásból akár Linzben, vagy Passauban is lehetne.) 11-es busz legalább húsz városunkban jár, Duna is csordogál bennük Dunakapu és Széchenyi tér is van, további rejtély, miért pont onnan kell nézegetni a csillagokat. A hortobágyi Kilenclyukú Híd mellől biztosan tisztábban látszanának.

Feloldozás

Hatvanötezer karakter rengeteg. Ahhoz mindenképpen, hogy csak féloldalnyi bekezdésekből álló leírással legyen tele az írás. Ha a szemnek tagolhatatlan, akkor az embernek alig lesz türelme végigolvasni, különösen, ha nem túl érdekfeszítő a történet. Szóval valamiben másnak kell lennie, mint a többi hasonló témájú leírás! (Nem a hosszában)
Nekem külön elvette a kedvemet az elején álló zenei vonatkozás. Melyik Mendelssohn művet hallgattátok három órán keresztül, ahol elsötétül a nézőtér? Ha lenne ilyen mű, az sem tudna egy kezdőt három órán keresztül lenyűgözni, egy kezdő legfeljebb percekre, negyedórákra képes egy idegen műfajra figyelni.

Vaginák Viaduktnál.

Korrektül megírt történet – legalább is az elején, aztán a közepétől átmegy teljesen valószerűtlenbe, ami nem mindig baj, fantáziálásnak is van helye ezen az oldalon. Az írás a szexen kívül szinte semmivel sem törődik, minden más elhanyagolhatóan van leírva, ettől kisé színtelen lesz. Az erotikus leírások is elnagyoltak, sablonosak, ilyent itt rengeteget lehet olvasni, újat nem mond. Amolyan tempósan lezavart hím szex. A nőket kielégítem, hiszen ettől én menő vagyok, de nagyon nem kell rájuk figyelni.

Szájból szájba

Némi időzavar az elején:
„Akkoriban a Facebookon” Úgy írsz, mintha most már nem tinédzser lennél, hanem higgadt férfiember, aki már nem veri ki. A Facebook még nincs kétéves. Gyorsan érő fajta lehetsz.
Itt is megtaláljuk a teljesen érdektelen leltárt, kinek mennyi a melltartómérete, a haja hossza, a lába… stb. Ezeket bele kell szőni a történetbe (ha egyáltalán szükség van rá), és nem műszaki segédkönyv módjára felsorolni!
Azt nem értem, hogy egy matek-info tanár miért rabja a szokásoknak. Igaz, a szexre koncentrálunk, de ilyent leírni töltelékszövegként felesleges, ettől kiakad az olvasó.

Szerinted Judit néni azért öltözött szabadosan, mert budapesti volt? Nahát!

Kéjes sikolyok

Egyetlen bekezdésben az egész, és gyorsan pisi szexszé alakul, ami egyeseket nem vonz. Én ekkor hagytam abba az olvasást, a stílus különben is elriasztott.

Gyönyör teli

A téma és a stílus azonnal ismerőssé lett, talán kitaláltam, ki az írója. Az írás a szokásos módon most is törekszik irodalmi stílusának fenntartására.
Megrögzött hetero vagyok, akit a normál szex érdekel. Ez számomra nem követelmény, csak szokás, de azért ahhoz elég, hogy a történet szex vonatkozásairól – mint illetéktelen - ne mondjak véleményt.

Az új élet

Tipikus példája annak, hogy a gyors kielégülést és az első bekezdésben felsorolt szokásos leltárt kedvelők (kerek feszes popsi, kemény, kicsi – dús hatalmas mellek, hosszú feszes comb… stb.) alápontozzák a szöveget, mert az ő iramuknak nem felel meg a szex leírása. Kifogástalan mondatok, szép stílus. El lehetne gondolkodni azon, hány pontot is ér a történet, de a gyorsan spriccelő szex hívei már elmondták a véleményüket. Kár.

Hárman párban Tatán

Ez egy jó történet. Akár meg is nyerhette volna a versenyt. Annak ellenére végig tudtam olvasni, hogy a történet teljesen tagolatlan volt, sehol egy bekezdés, vagy párbeszédet jelző gondolatjel nem akadt. A mondatok viszont alig tartalmaztak hibát, a bevezetés nem volt sem elkapkodott, sem hosszú, a szex kellő mértékben részletes, erőltetett szituációktól mentes, és ízléses volt. Még az erősebb leírást kedvelőknek is elnyerhette a tetszését, nem értem a pontjainak számát.

Augusztus 20 Siófokon.

Az elején a szokásos leltár. Gyerekek hány évesek, a nyaraló három percre a tótól - mintha számítana. A tapéta színéről nem írtál.
A továbbiakban találhatunk némi újítást, de azért a sablon is sok benne. Nem ez az írás nyerte meg a versenyt, de nem lep meg. Rosszabbat is olvastam már itt, de jobbat is.

Erotikus találkozás

A szex leírása nem rossz, de az írást nem könnyű végigolvasni. Az író is megtehette volna, hogy beküldés előtt átnézi, és akkor legalább néhány melléütéstől megkímélt volna minket. A sok magyartalan mondatot meg vagy észreveszi, vagy nem. Az utóbbi elég nagy baj, ha így van, nem kell nagyon erőltetni a további kísérleteket. Az utólagos elolvasással pedig meg kellett volna tisztelni bennünket, elvégre mégiscsak versenyezni akart azzal, amit írt.

A Klub

Az ismerős leltár az első bekezdésben. Kár a gőzért, mindenki tudja, hogy az író baromi szexi, formás és feszes mellei vannak, stb… Igazán felesleges erre az időt vesztegetni. A bevezetőben azt írod, frissen diplomázott jogász a csajszi, aztán meg azzal vádolod, kapuzárási pánik vett erőt rajta. Tini koromban én is aggastyánoknak tartottam a huszonnyolc éveseket, de azért a biológiai óra nem a kedved szerint jár. Azt elárulnád, a párbeszédet miért kezded megrögzötten kisbetűvel?
A pontokba szedett felsorolás csak jegyzőkönyvekbe és termelési beszámolókba illik. Elbeszélésbe még itt sem való.
Az élbolyhoz közeli pontszám kicsit idegesít. Ennél jobbak kaptak kevesebbet.

A Tűztorony

Üdítő írás volt a sok sablon között. Irodalmilag helyén volt az egész, és a szex is megfelelő mértékkel méretett. Elgondolkodtam nemcsak a kevés ponton, de azon is, miért olvasták és pontozták kevesen. Az olvasók szeszélye kiszámíthatatlan.

Szex a bányában

Korrekt, a lényegre törő írás sallangok, és különösebb hibák nélkül. Érdekes, hogy az egyetlen hozzászólás, éppen a rövidségét kifogásolja, pedig a többi elnyújtott írás csak romlik azáltal, hogy teletömi az írója sok helytelenül és magyartalanul megírt felesleges mondattal meg a szokásos bevezető leltárral. Inkább azokon kellene fanyalogni!
Szokás szerint lepontozott, jó írás.

Rajmund

Tetszett. Az elején nem volt ott a felesleges leltár, viszont volt figyelmet felkeltő bevezetés. Az elbeszélés végig ébren tartotta az érdeklődésemet, és a slusszpoént magasra díjaztam. Szex történetbe csattanót csempészni már magában megér néhány jó pontot.

Románc a Budai Várban

A két hétre érkezett külföldi fiú egyáltalán nem tud magyarul, de közösen ír esszét egy magyar lánnyal, aki a történet elején (miért azt nem tudom) magyarul szónokol a fickónak, aztán a továbbiakban egészen jól elbeszélgetnek egymással. Tán spanyolul vagy eszperantóul – ilyen kicsiségekkel nem kell törődni, amikor a történet egyébként sem túlzottan érdekes. A szex leírása sem túl eredeti, bár meg kell adni, azért a nyelvhelyesség terén nem a rosszabbak közé tartozik a novella.

Budapesti sztori

Nyelvtani rettenet, és érdektelenség minden vonalon.
Semmit sem találtam belőle az idegenforgalomról, ám figyelemreméltó, hogy a szereplők most Budapesten élnek. Csaknem kétmillió más emberhez hasonlóan. Ejha!
A kiérdemelt pontok alapján persze ez a történet nem sok vizet zavar ebben a mezőnyben, azért ez jó. Úgy látszik, valahol mégis őriz egy mércét minden olvasó, és ez a mérce nem süllyed a végletekig.

Kaland a Halászbástyán

Erről a történetről kivételesen már menetközben mondtam véleményt, mert írója felfedte magát. Kitartok az akkor leírtak mellett, nem rossz írás. Ha ez nyer, nem lennék elkeseredve, mert vannak erényei. Ennek a történetnek az esetében érdemes mérlegelni a saját ízlésünk segítségével, mennyire tetszik, nem méltatlan akár az első helyre sem.

Duna-parti randevú

Szégyenletesen alápontozott írás, meglepően kevés olvasóval. Ki tudja miért.
Pont olyan hosszú, mint kell. Szabatos, tiszta mondatok, és a szex leírásával sincs hiba. Emiatt sem lennék megsértődve, ha mögötte végeznék, de mindenképpen a jobbak között lenne a helye. Ki tudja, nem egy észrevétlen rosszindulatú szavazat alapozta-e meg a pozícióját, ahonnan aztán nem tudott szabadulni. A kevés olvasót azonban sehogyan sem értem. Mi volt az, ami miatt éppen ezt nem olvasták sokan?

Lady Jenna

A történet mondataival nincs semmi bajom, de nem szeretem ezt a műfajt, ám ez az én személyes problémám. Soha sem értettem meg a szado-mazo kétlelkűségét, nappal a köznapi átlagot, éjjel az aktushoz kapcsolódó vad angyalt. Mivel ez nekem idegen terep, itt megállok. A stílus pozitív jegyeit már említettem.

Zöldség avagy kaland…

Szeretném felhívni az írásra, leltározó kedvű írótársaim figyelmét. Itt is olvashatunk bemutatást az elbeszélés kezdetén, de ennek semmi köze az obligát felsoroláshoz. Nem feszes fenék, cici, hullámos hosszú… stb.
Most idézek: >>-"Délután jövök"- búcsúzott reggeli után, "addig szedhetnél nekem egy kis friss cseresznyét."
Egy frászt! - gondoltam, és elhatároztam, egész nap lustálkodni fogok, és nem csinálok semmit. <<
Ebben van élet, ilyen mondatok után az ember nem unja el az olvasást. Életszaga van…
Hohó! A továbbiakban is érdekes mondatok vannak itt, mintha Vidra járna erre – (Vidra! Te csirkefogó! Hol a pokolban bujkálsz? Miféle víz alatt kiépített barlangokba menekültél? Itt lenne a helyed, hogy valami igazán jót is olvashassunk, de benézhetne hozzánk Vadász47 is, meg akadnak még páran, akikre számítottam volna.)
Utolsónak olvasom ezt az írást, már kicsit tompa figyelemmel, alighanem többet érdemelne.
Már zsibbad az agyam, ezért csak gyanakodom. Talán mégis Vidra járt erre kidugva fejét a vízparti odúból?
Nagyon jó írás. Lehet, ez a legjobb.
1
Remete D. László
2010. november 24. 17:55
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Törté-net!
Nem ismételgetem tovább a munkátok iránti megbecsülést, mert hízelgéssé alakul a dolog, gusztustalanná lesz,
de ha valakinek van két-három időben beszerzett regisztrációja akkor már mindenképpen problémás a felfedése, és ennyi pénz esetleg ezt is megéri. A veszprémiek módszere - tizenheten összedolgozva befolyásolni az eredményt - csak azért bukott meg, mert elbizakodottak voltak. Ha időben széthúzták volna a manipulációt, és különböző gépekről szavaznak, nem lehetett volna utolérni őket. Szerencsénkre, a csalók gyakrabban önteltek, mint arra okuk lenne, ezért néha lebuknak. A mostani akciókról nem gondolnám, hogy szervezett kampányról van szó, inkább ki-ki megpróbálja előnyben részesíteni a stílust, amelyik neki tetszik, és eközben a nagykalapácsot is előveszi, ezért többnyire ugyanúgy végzi, mint a veszprémiek.
Elismerem, az élmezőnyben valóban olyan írások tartózkodnak, amelyek arra érdemesek. A véleményem természetesen a saját munkámra nem tartom érvényesnek, azt ítéljék meg mások.
1
Remete D. László
2010. november 24. 17:01
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Törte-net!
Továbbra is elismeréssel állok a munkátok előtt, amit a polip természetű sumáksággal szemben végeztek, legyen éjfélkor bármi is az eredmény. Eszemben sincs kételkedni, vagy az eredményt a későbbiekben vitatni. Azt hiszem, annál jóval többet tettek a tisztaságért, mint amennyit mások mostanában etéren tesznek, és ezért még egyszer elismerésem. Nem rajtatok múlott, hogy most már senki sem biztos senkiben, és akad bennünk sértődöttség is, bár a magam részéről igyekszem féken tartani, hiszen nem tudom kivel szemben kellene megsértődni.
Köszi az eddigieket, és én továbbra is bízom Bennetek! Az igazság egy másik dolog, az nem csak a szándékaitokon múlik. A lehetőségeiteknek vannak fizikai határai. Ha a csaló különböző IP-ről támad, akkor kivédhetetlen.
Továbbra is az a véleményem, sajnálom, hogy valaki elrontotta a játékot, pedig jónak ígérkezett.
Üdv! Remete.
1
Remete D. László
2010. november 24. 15:36
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Grajoz!
Azóta bizony sokaknak nagyot zuhant az eredménye. Főleg az élbolyban, ami azért beszédes dolog.
Kedves Manamha!
Én meg azt tippeltem, hogy a nyertes akkor sem húzhatja ki a derekát, ha tiszta. Ha én lennék az, én sem merném megtenni. (Azt hiszem nem leszek, pillanatnyilag már a dobogó is messze van.)
Sajnálom, hogy ez a két tipp bejött. A pozitív ötleteim soha sem jönnek be ilyen pontosan.
Az egyik topicon megszólalt kedves barátunk a galeriből, és csodálkozik, hogy törölték a pontját, amit nemrég kiadott. Én azon csodálkozom, meg mert szólalni.
1
Remete D. László
2010. november 24. 10:59
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Manamha!
A korrekciókkal kapcsolatos véleményünk szinte szóról szóra egyezik. A saját sorrend leírásával várnék még egy keveset.
Kérlek, várj még legalább egy napot! Míg mi huszonkilencen tartjuk az inkognitónkat, nem tartom igazán etikusnak a véleményünket konkréten leírni. Én eleget fogok tenni a szervezők kérésének, néhány mondatot írok majd minden írásról, kíváncsi vagyok a többiek véleményére - természetesen a Tiédre is, de várjunk az eredményhirdetésig.
Üdvözöllek!
Remete.
1
Remete D. László
2010. november 24. 08:53
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Azt hiszem, senkinek sem lehet kétsége afelől, hogy a szerkesztők törekszenek a tiszta eredmény létrehozására. Kérdés, hogy egy agyafúrt csalót lehet-e maradéktalanul gátolni rossz szándékának kivitelezésében.
Szerintem, a tegnap délelőtt záporozó szavazatok is részei voltak a manipulációs kampánynak, de ember legyen a talpán, aki határvonalat húz, és annak alapján be mer avatkozni a végeredmény megszületésébe.
Még a vita elején említettem, hogy egy valóban ravasz csaló megállíthatatlan. Nem tudhatjuk, most a vége felé nem egy ilyen akció zajlik-e éppen, és abban sem lehetünk bizonyosak, hogy a múlt héten lebukott bagázs minden tagja lebukott-e, és az egész szervezetet sikerült-e kizárni a versenyből.
Ha valaki nem olyan mohón esik neki a manipulálásnak, mint azt a verseny indításakor a veszprémiek tették, hanem egy-két nap alatt helyeznek el néhány célirányos, és nem kirívó szavazatot, - természetesen különböző számítógépekről, akkor legfeljebb sejteni lehet a gazemberkedést, de nem lehet bizonyítani. Nem tudjuk bizonyítani, hogy most nem ez zajlik-e, azt pedig végképp nem látjuk, melyik volt az első ezeknek a rossz indulatú szavatoknak a sorában.
Az sem megnyugtató, ha az olvasók nem objektív szemmel nézik a történeteket, de nem lehet mindenki irodalomtanár.
Látható, hogy nemcsak itt a versenyben, de máshol is érvényesül az a trend, hogy pontérték csak lefelé megy az idő múlásával. Lehet akár valóban jó írás, akár vacak, az idő azt hozza számára, hogy a süllyesztőbe kerül, ez pedig azt jelenti, az eredmény a minőségtől független.
Most ott tartunk, hogy a verseny győztese nem húzhatja ki magát, akárki is lesz, mert árnyék vetül rá. Én sem mernék büszke lenni, pedig magamról tudom, hogy nem vettem részt a csalásokban, de ezekkel a kis dohogásaimmal is befolyásolhattam az eredmény kialakulását.
Egyet tehetünk, elolvassuk majd a győztes munkát, és ha az tele lesz fogalmazási, stiláris és nyelvhelyességi hibákkal, a történet elkapkodott és zavaros lesz, magunkban ítélkezünk. (Ez persze édes-kevés)Igaz, hogy ez egy szexoldal, de aki ír, versenyez és nyerni akar, az itt sem lehet pongyola és rossz mondatokat papírra vető ember. Ezt az olvasóknak is szem előtt kellett volna tartani, és a pontozásban érvényesíteni, de azt látom, ez az ítélkezésben csak keveseknek volt szempont. Néha, nagyon gyenge írások kaptak tíz pontokat, és szép, tiszta mondatokkal leírt elbeszélések kaptak egy pontot, ami nem az írót minősítette, hanem az olvasót.
A szavazók nem vették figyelembe, hogy kétféle pontot adhatnak, egyet a szexre, egyet a történetre. Ha valaki nem izgatta fel eléggé az olvasó fantáziáját, akkor fejbe csapták a büntetőponttal. Ezt a gondolatot most nem folytatom, mert ez már kimutat a verseny eredményeinek firtatásáról zajló vitából.
Fel a fejjel! Az igazságot én csak ritkán láttam győzni eddigi életemben, még akkor is csak buktatókon keresztül érvényesült, amikor erre sokan törekedtek. Miért pont ebben az esetben lenne maradéktalan az örömünk?
1
Remete D. László
2010. november 23. 23:24
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Nem jó a megoldás
A Pálinka fesztivál pontszáma tegnap és ma délelőtt 8,4 volt, 25 szavazattal.
Utána kapott két rosszindulatú szavazatot, leesett 8,26 ra 27 szavazattal. Ha törlik a két szavazatot, akkor 25 szavazat marad 8,4-el, Most is 24 szavazata van, 8,64-el.
Ez szerintem elírás.
A kettesben szavazata majdnem ugyanilyen.
24 szavazattal volt 8,75, kapott 6 pontot egy szavazótól még délelőtt, lett 8,64. Hozzájött két rosszindulatú szavazat, lett 8,37 és a szavazatok száma 27-re nőtt. Ezeket törölve visszaállt a 8,64. és a 25 szavazat.
A Pálinkázást most sem értem, de nem ez a legnagyobb bajom, hanem az, hogy elrontották a játékunkat. Ahelyett, hogy azt nézegetnénk, ki miért írt jól vagy rosszul, azt számolgatjuk, ki, hogyan berheli a szavazatokat, és a szerkesztők miképpen próbálnak rendet tartani közöttünk, illetve közöttünk és aközött a néhány félreszavazó között, akik nem egy történet minőségére szavaznak, hanem ki tudja mire.
Nem hiszem, hogy el kell várnunk, hogy csak jó pontokat adjanak arra a történetre, amit én jónak tartok, de a mai zuhanások biztosan valami sumákolást készítettek elő.
1
Remete D. László
2010. november 23. 21:18
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Grejoz és Manamha!
Egész excell táblákat idegépelni szörnyű lenne, de küldtök egy mailt a remeted.laszlo@freemail.hu-ra, és elküldöm az én mérésemet.
Délben írtam egy rovatot a táblába, aztán 16:30-kor, végül most este is írok egyet,mert nem voltam itthon, és nem láttam még az eredményt a korrekció után.
Szóval. Jön a mail, megy a tábla. Szombattól tegnapig este egy adat, meg a mai nap.
Üdv. Remete.
1
Remete D. László
2010. november 23. 18:45
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Grejoz! Kedves Manamha!
Először is bocsi, hogy az előbb hibásan írtam a Grejoz nevet.
Másodsorban: Nem gondolnám, hogy te (Grejoz) lennél a manipulátor, bár az eredményhirdetés előtt nem illik senkinek gratulálni, vedd úgy, nem az eredményedhez gratulálok, hanem az írásodhoz, mert jó írás. Nem szégyen mögötte végezni.
Két gondolatom van azután, hogy újra végig elemeztem az excell táblát.
A nulladik az, hogy elírtam egy adatot, az egyik emelkedésnek vélt eredmény szombat óta változatlan.
Az egyik gondolat egészen természetes. A szerver, amelyik a verseny eredményeit nyilvántartja, nem szolgáltat azonnal adatot a pontokról. Valószínűleg, ez nem függvénye senki szándékának, a számítástechnika önfejűen dönt néha. Lehet, hogy az eredmények egész nap gyűltek, aztán a számláló bit egyszer csak átbillent, és kiírta az egész napi szavazatokat öt perc alatt. Ha megnézitek az olvasottságot tartalmazó számot a verseny főlapján, mindig magasabb, mint amit az írás mellett találtok. Akkor volt nagyjából azonos, amikor a felháborító adatot felplankoltuk.
Ez volt a pozitív gondolat, most jön a negatív:
Az az érzésem, mintha valaki arra törekedne, az élvonal eredményei között holnap estére csak minimális legyen a különbség - néhány század. Ha megnézitek az eredménytáblázatot, ez igazolható. A tegnapi fél pontos eredménykülönbségek 8,3 körül állapodtak meg, és a különbség nem egy esetben csak néhány század. A Halászbástya és az előtte lévő között lassan csökkent három századra a különbség, de a többi írás is a közelben tartózkodik. Rajmund, Pálinka fesztivál, Aggtelek csak pár századdal maradnak le a Halászbástya mögött. Innen néhány - az utolsó pillanatban leadott szavazat - bárkit bárhová eljuttathat. A legtöbb esélye annak van a felugrásra, akinek kevesebb szavazata van, a legkevesebb annak, akinek a legtöbb szavazata van. Lefelé ez nem teljesen így érvényes, mint tudjuk egy pont kiadásával nagyot lehet rontani, de erre is kisebb az esélye annak, akinek harminc szavazata van, mint annak, akinek csak hét.
Ezért gondolom, hogy nem Grejoz a manipulátor, mert akkor azt sem tűrné, hogy valaki nagyon közel legyen hozzá. Nem vagyok meggyőződve arról, hogy megint manipulálnak minket, de nagy esélyt látok rá. A táblázatokból (szombat óta vezetem) kiderül, hogy a mai nap előtt a változások átlaga 0 volt. Tizenkét ingadozásból nagyjából a fele ment fel, a fele ment le. Ha tizenegyből (Ez a helyes szám az előbbi számolás elírása miatt) kilenc lefelé megy, és mind az élbolyban van, az gyanús.
Üdv, és továbbra is figyeljünk!
1
Remete D. László
2010. november 23. 16:43
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Gerjoz! kicsit bővítem az általad megfigyelteket. Van min meglepődni, és nem merem azt mondani, rémeket látsz.
Ma kedden 12:00 és 16:30 között 12 történet átlaga változott meg. Kilencnek lefelé ment az eredménye, mind a kilenc az élbolyból került ki, 8 pont feletti eredménynél álltak. A legjobb helyen állók kettő, egy esetben három pontot is kaptak, természetesen lefelé. A két felfelé változó írás 7 pontnál áll, a mozdulatlanok. A hét pont alatti történetek közül egy sem minősült gyengének, tehát nem romlottak.
Egyetlen egy élvonalbeli történet mozdult felfelé, természetesen egyetlen 10 pontos szavazat hatására. (Kaland a Halászbástyán)
Ugyanakkor az Aggtaleki kaland ez alatt a négy óra alatt három szavazatot is kapott, összesen hét pont értékben, tehát szavazónként 2-2-3 pontot.
Lehetne ez a véletlen műve, vagy valakinek a valódi értékítélete?
1
Remete D. László
2010. november 19. 10:43
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Úgy vélem, hogy az is lehet egy módszer, hogy a zsűri beállít egy átlagot, és a mindenkori átlagtól legfeljebb két-három ponttal lehet eltérni. Az eredmény így nem lenne bebetonozva, hiszen az átlag változik, lassan akár a padlóra is kerülhet az, akit a közönség nagyon nem szeret, és a menybe is juthat, akit a zsűri lehúzott. Ha nagyon rövid a szavazásra az idő, akkor a közönség véleménye nem érvényesül, ha nagyon hosszú, akkor meg csak az érvényesül. Figyelembe véve, hogy most is csak tíz, húsz szavazat jön össze egy írásra, a két-három hét valóban megfelelne erre a célra.
Az pedig magától értetődik, hogy a szerkesztőknek hely kell a zsűriben.
1
Remete D. László
2010. november 19. 09:40
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Pavlov!
A Megasztárt (X-Faktort) szeretjük vagy sem, de a szavazási metódusaik kellően kimunkáltak. Onnan vettem az ötletet, az egyetlen fokozatú – tetszik – szavazásra. Ez kizárja a rosszindulatú lepontozást. A nyílt, nem túl költséges szavazások esetében erre van is ok, mint azt a mi példánk is igazolja. A zsűri iránymutató kommentjei rendkívül fontosak (Friderikuszt leszámítva, aki pótolja a rosszindulatú büntetőszavazatokat), mert a hozzá nem értő közönségnek felhívja a figyelmét a legdurvább hibákra, s mivel mégis a közönség szavaz, viszonylag demokratikus dolog az, hogy mégis segítheti a hamisan éneklőket – ez mégis ritkán esik meg. Végül, a zsűri is beleszólhat a szavazásba, ezzel biztosíthatja azt, ha a közönség ordító hibát vét, vészkijáratot biztosít a verseny életben maradására.
Ha már a két fenti verseny a példánk, akkor zenei szakemberként hadd említsem meg, hogy a zsűri viszont minősíti magát a versenyt. A Megasztár zsűrijében van, aki néha ostobaságokat mond, gyakran melléfog, és sokszor részrehajló, ezért az ottani mezőny gyenge, a közönség kevésbé szereti ezt a versenyt, mint a másikat, ahol a zsűri jobban dolgozik, és a háttérstáb sem sajnálja a munkáját.
Ezeket a tényezőket itt is figyelembe kellene venni, ha a következőkben újra lesz verseny. A mi szavazóink között is vannak, akik szemet hunynak olyan hibákra, amelyeket már a hatodikos tananyag sem tűr meg (mintha az énekes éktelenül hamisan énekelne), hajlamos csordaszellemben szavazni (mindig könnyebb a már népszerű mögé odaállni, mint egyéni véleményt kialakítani)… stb.
Már leírtam, nem tudnék tökéletes struktúrát kiagyalni, de megfelelő kompromisszumok esetén a verseny színvonalát lassacskán lehet emelni. Pillanatnyilag azt látom, a nagyágyúk (Vidra, Vadász47 és mások) távolmaradtak a mezőnytől, talán éppen annak a klikknek a munkája miatt, amely most lebukott. Remélhetőleg a szervezők törekvése a korrektségre, és a félrevezető szándék távoltartása meghozza az ő kedvüket is.
Üdv. Remete
1
Remete D. László
2010. november 18. 17:59
Történetek: A Csonkatemplom Tornyának Titokzatos Története
Kedves Robinzon!
Azt hiszem könnyű tévedésed a legkevésbé kelt indulatokat az eddigiek után. Szóvá is csak azért tettem, hogy felhívjam a lehetőséget a véletlen elszólás lehetőségére, vagyis arra, ha a szerző válaszol a pályázatot ért kritikára-megjegyzésre, oda a névtelenség, ami nem véletlenül került szóba. Kedves szerzőtársak! Kérlek benneteket, figyeljetek erre, ha ilyen helyzetbe kerültök!
1
Remete D. László
2010. november 17. 08:30
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Megszólítással kellene kezdenem, de jobb, ha ettől eltekintek.
Abe Padanhoz és társaihoz szólva sok mindenben igyekszem most visszafogni magam, bár nincs rá okom.
Szóval túl vagytok az Öszödi Beszédeteken, és most böszmeségben akartok az élre törni.
Most tehát már tudjuk, ti vagytok azok, akik maffiaszerű összefonódásotokkal évek óta manipuláljátok az itteni szavazatokat, garantáljátok, hogy más ne érhessen el magas értéket, ti viszont végig az élen maradhassatok. Ezek után, még van merszetek az eredményetekre hivatkozni.
A diplomáitok számára hivatkoztok, és abban bíztok, nem jut eszünkbe Dr. Göbbels, aki maga is diplomás ember volt.
A véretekben van a csalás, hiszen router helyett egy szerver gépet használtok, átveritek a szolgáltatót, aztán átvertek bennünket is; nyilván bárkit, aki szembekerül veletek. Elvárnátok, hogy bűneitek bevallása után elhiggyük, csak jó eredményre érdemteleneket jutalmaztátok egy ponttal – no, jó néha kettővel, hárommal. Mint amikor egy háborús bűnös azzal védekezik, csak a sántákat, a büdös szájúakat, a horvátokat, a cigányokat… küldtem gázkamrába, és csakis az emberiség érdekében.
A magyarázataitok és írásaitok színvonalát egyébként kommentálja a saját írásod: „Ez a társaság, részben rokoni, részben családi kapcsolatok alapján szerveződött” Eddig terjed a tizennégy diploma értéke. A rokonság és a család megkülönböztetéséig.
Azt írjátok technikai okai vannak a szerverként használt gépnek. Szerintem egyszerűen csalás okozza azt, hogy router helyett szervergépetek van.
Számolgatjátok, ki hány egyest adott. Pont annyit, amennyi ahhoz szükséges, hogy a Veszprém az élen maradjon. Több éves csalássorozatotok után tökéletesen tisztában voltatok azzal, mennyit ér egy-egy rosszindulatú büntetőpont, tartalékolhattátok erőiteket arra az esetre, ha valaki megelőzné a barátotok írását.
Végezetül:
Kikérem magamnak, hogy bármiben is rám hivatkozzatok: „Nem csalás volt, hanem ugyanazt tették, amit Remete maga is leírt(72. REMETE), szerintem is jogosan és ők is jogosan tették. „
Nagy a különbség: én FELFELÉ korrigáltam, ti pedig LEFELÉ.
Az elején azt írtam, mások helyett szégyenkezem.
Visszavonom.
Ti Szégyelljétek magatokat!
1
Remete D. László
2010. november 16. 11:31
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Kicsit bob!
Valaki, aki éveken át szerkesztett zenés műsorokat, számtalanszor hallott a Tiedhez hasonló érvelést: Nem mondja meg nekem senki, mi a jó és mi a rossz! A tipikus laikus kéri ki magának ezzel a mondattal a hozzá nem értéshez való jogot.
Minden embernek – hangsúlyozom. MINDEN EMBERNEK – hasznára válik, ha odafigyel a mások szavára, különösképpen azokéra, akik értenek valamihez, és csak előnyünkre szolgál, ha megértjük, lehet, mások értenek ahhoz, amit mi csak érzünk. Nem a bölcsek kövének birtokosa az, aki képes elmagyarázni a különbséget Bartók Béla és Justin Timberlake vagy Lady Gaga között, csupán ért a zenéhez. Az sem nagyképű sznob, aki ugyanezt képes egy írásművel, egy képpel vagy egy focimeccsel elvégezni. Mindenhez senki sem érthet! Aki birtokában van a helyes ítélőképességnek a zenével kapcsolatban, az lehet tökéletesen naiv a festészetben, vagy az irodalomban, vagy bármiben. Rengetegen vannak azonban, akik semmihez sem értenek a kenyérkereső elfoglaltságukon kívül (vagy még ahhoz sem) és mégis megkövetelik maguknak a jogot, hogy a véleményük ugyanannyit érjen, mint a fizikatanáré, az énektanáré, vagy egy szerkesztőé.
Nem állítom, hogy annak, aki nem ért valamihez nem lehet véleménye, de azt állítom, ne akarjon első, vagy a legnagyobb hangú lenni a szólók között. Némi szerénységgel illik hangot adni a saját tetszésünknek, nem tetszésünknek, és az feltétlen hasznos, ha nem írunk le vádakat olyan mondatok alapján, amelyeket csak tulajdonítunk valakinek, de amelyet az a valaki nem közölt a sajátjaként (mint álmos elefánt tette).
Nem akarom ismételni magam, de félek, a szelektív memória végett mégis ide kell írnom. Senki sem vonta kétségbe az olvasók jogát a szavazásra! Az ellen emeltük fel a szavunk, hogy valaki rossz szándékkal manipulálja az eredményt, nem először történne meg.
Azt azért vedd figyelembe, hogy a díjakat a szerkesztők fizetik, némi joguk tán van arra, hogy a verseny kereteit megszabják.
A többi gondolatodra nem térek ki, könnyen félremagyarázol mindent, - ha nem is annyira, mint álmos elefánt - és némi igazságmagocskákon nincs kedvem vitázni.
Üdvözöllek!
Remete
1
Remete D. László
2010. november 15. 11:25
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves East West!
Igazad van! Amikor írást küldünk be, figyelemmel kell lenni arra, milyen honlapon vagyunk. Tudom, itt a családi és gruppen történetek a népszerűek, ha nem ilyent írok, nem is számítok arra a fogadtatásra, amit ezek a történetek kapnak. Aki hetero történetet küldött be, nem számíthat arra, az első helyen végez, vagy csak igen kis eséllyel gondolhat erre. A méltatlankodás nem is az ilyen mértékkel való mérés miatt tört ki, hanem az olyanfajta rosszindulatú szavazások miatt, amikor nyilvánvalóan nem a leggyengébb történeteket valaki esetleges szimpátia, vagy vélhetően a rosszabb esetből fakadóan anyagi okokból egy pontokkal büntetett. A kezdet kezdetén leírtuk, hogy milyen kis befektetéssel hazaviheti valaki akár az egész nyereményt, akár mind a három díjat, meg azt is, az első pillanatban ordított az eredményekből a csalás szándéka. A szűrés némileg véd ez ellen, de számítástechnikai jártasságom alapján mondhatom, ha egy valóban intelligens ember jönne elő a hátsó szándékaival, a szervezők tehetetlenek lennének a csalóval szemben. Ha nagyon ráhajtanék, tízezer forint befektetéssel még most is elvihetném a fődíjat. (Az egészet nem, mert ahhoz előre kellett volna gondoskodnom a három különböző néven beküldött történetről.)
Szerencsénk van, hogy a simlis partner csak kicsivel ravaszabb az átlagnál, így nem lesz könnyű a dolga.
Üdv.!
Remete
1
Remete D. László
2010. november 15. 11:13
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Szerkesztők!
Köszönöm a választ, értelek és megértelek Benneteket.
Nemcsak a választ köszönöm, hanem azt, is figyeltek a tisztaságra, amennyire az lehetséges.
Azt hiszem annyival tartozom Nektek és a korábbi ötletemnek, hogy a megfontoláshoz azt is figyelembe vehessétek, ami még motivációban számomra felmerült. Az olvasóknak csak igen kis része szavaz a tíztől eltérő pontszámmal, és főleg csak azalatt az idő alatt, amíg az első néhány büntetőpont be nem száll. Ez érvényes minden ilyenfajta szavazásra, nemcsak a versenyre. Amikor a nyolc-tíz ember által 9-10 pontra értékelt történet megkapja az első egy-két egypontot, (általában nem három, vagy négy pontot ad a kolléga vagy a barátja, hanem egyet, hiszen annak a büntetőértéke a legdurvább) akkor azok is tízest adnak ettől kezdve, akik valamilyen vonatkozásban nem adnák meg, hiszen korrigálni akarjuk a torz eredményt. Így tettem én ma Leticia történetével, ahol a szex nem ér tíz pontot, ő sem akart tízpontos szextörténetet írni, de felháborodtam az öt pont alatti átlagon, ezért korrigáltam ezen a téren is.
Természetesen a tökéletes rendszer megalkothatatlan, én leginkább arra gondoltam, hogy a rosszindulatot egyedül azzal lehet nagy biztonsággal kizárni, ha nincs lehetőség büntetés érvényesítésére. Árnyalatok így is születnének, hiszen az elolvasott történet kevesebb embernek tetszik, ha csak kevéssé jó, még kevesebb embernek tetszik, ha egyáltalán nem jó.
Elméletileg az is számít ebben az esetben (is), hányan olvasták a sztorit, el lehetne osztani az olvasók számát a kapott "tetszik" szavazattal, de ezt roppant könnyen ki lehet játszani, hiszen félóra alatt ötezerszer rá lehet kattintani egy történetre, és azzal már meg is manipuláltuk az eredményt.
Nekem ez jutott eszembe, vannak ellenérvek.
Másoknak más jutott eszébe, azok ellen is felhozhatók ellenérvek.
A Ti kezetekben van az érvek és ellenérvek összevetésének joga és módja. Én bízom a véleményetekben és a döntésetekben, eddig is törekedtetek a tisztességes eredményre.
Tökéletes struktúrát pedig nem várok, mert a lehetetlent nem szoktam kergetni.
Még egyszer köszönöm a figyelmeteket, és jó munkát kívánok!
1
Remete D. László
2010. november 14. 21:39
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves álmos elefánt!
Egyre gorombább vagy, és a szavaidnak egyre kevesebb köze van az igazsághoz. Pl., ha megnéznéd, akkor azt is látnád, a verseny eredménye így is alig változott, nagyjából mindenki ott van ahol volt, csak mindenkinek több pontja van, mint korábban. A lényeg maradt, te pedig még mindig gyenge vagy szövegértelmezésben. Próbálj még lassabban olvasni, talán az segít! Esetleg szótagolva.
1
Remete D. László
2010. november 14. 19:02
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Vira!
Köszönöm, sajnos nem jutott eszembe időben a megoldás, de ez velem mindig így van. Nem hiszem, hogy ne fontolták volna meg a szervezők, de most már késő.
Egyet értek veled, nem a jutalomért írunk, hanem szórakozásból, de azt is tönkre lehet tenni.
Üdvözöllek! További jó írást kívánok Neked, és minden kollégának!
1
Remete D. László
2010. november 14. 18:59
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves álmos elefánt!
Nagyon feldühödtél, erősen vagdalkozol, de nem értettél meg semmit a hozzászólásokból. Azt írod elolvastad őket, még dicséred is magad, milyen frankó gyerek vagy, mindent elolvasol. Talán kicsivel lassabban kellene olvasnod, és akkor többet értenél a betűk egymásutánjából. Olyasmit ugyanis általában nem mondtunk, amit ránk kensz, én pedig éppen az ellenkezőjét mondtam annak, amivel engem bemázolsz.
Higgadj le, figyelj arra amit olvasol, és gyakorold a szövegértést!
Ettől még pontozhatsz, senki sem vonta kétségbe a jogaidat, ha figyeltél volna már korábban is elolvashattad volna itt ezt. Azt azért fontosnak tartanám, hogy amiben véleményt mondasz, arra fordíts némi gondot, tanulmányozd, próbáld megérteni, aztán hajrá!
No, szia!
1
Remete D. László
2010. november 14. 16:01
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves álmos elefánt!
Nem hinném, hogy a hozzászólásod előtt tanulmányoztad a kérdést, amibe belebeszélsz. Persze teheted, pont annyi jogod van rá, mint bárkinek. Mégis, próbálj meg figyelni egy kicsit a tényekre is!
Belepillantottál egy vita közepébe, aztán lököd a bölcsességet. Kár, hogy a mondataidból tájékozatlanság süt, ami minősít.
Nem minket.
1
Remete D. László
2010. november 14. 14:54
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Manamha!
Nem kell összeomlania benned a világnak, nem vagyok a csalók pártján, ellenben felelősséggel tartozom azért, amit korábban leírtam, javasoltam. Még a verseny megindulása előtt indítványoztam két változtatást a pontozáson, és akkor azt hittem, ez elegendő lesz. A szervezők elfogadták mindkét javaslatomat. Ki vannak zárva a szavazásból az írók (legalább is azzal a regisztrációval, amellyel beküldték a munkájukat), és nem szerepelnek a megszokott nickjeink az írások alatt, így a részrehajlás egy szintjét is kizártuk. Sajnálom, hogy korábban nem jutottak eszembe további javaslatok, amelyeket lent írtam (pl. az egyetlen tényezős szavazat: tetszik).
Úgy vélem, ha korrektségre tartok igényt, nem törekedhetem arra, hogy a szavazás megindulása után további változások kerüljenek a szabályok közé. Éppen én nem követhetek el inkorrektséget, nem kérhetem a szabályok átszabását állandóan úgy, hogy a kedvem szerint alakuljon! Ezért akkor sem fogadhatok el újabb versenyszabályokat, ha ésszerűnek tűnnek.
A következtetéseket persze le kell vonni, de a hajó már elment, a tanulságok a későbbiekben érvényesíthetők. Akkor sem lesz még későn.
Ha a versenyt eredményhirdetés nélkül zárnák le, mint ahogy javaslod, soha az életben nem lehetne megmagyarázni az okát, és bebizonyítani az igazadat (vagy az igazunkat - ha így szebbnek tartod). Mindenki követhet el hibát, én is a hibázók közé sorolom magam, hiszen kevés ötletet adtam időben. A hibából tanulhatunk, de nem szeghetjük meg a szabályokat éppen mi, akik kárvallottaknak érezzük magunkat. Ha ezt tennénk, soha többé nem szólalhatnánk meg.
Üdvözöllek, és remélem, ha lesz még pályázat, elégedett leszel a lefolyásával.
1
Remete D. László
2010. november 14. 08:35
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Bocsánat, a szöveg elejét elsikkasztotta valahol a szövegszerkesztő, ezt itt pótlom a teljes hozzászólással:
Kedves Manamha!
A legkevésbé sem vagyok a híve annak, hogy bármilyen módon változtassunk a verseny szabályain menet közben. A mi javaslatunkat figyelembe véve alkották a szabályokat még időben, ha nem jutott eszünkbe előre minden csapda, magunkra vessünk! Nem leszek büszke arra, hogy a simlisekkel való harcban mindig vereséget szenvedek, de azt majd úgy fogom tartani, az pozitív képet fest rólam, hogy a simlis ötletek mindig másnak jutnak eszébe. Mivel a legjobb szimfóniát megírni, a legjobb filmet elkészíteni, a legjobb politikai rendszert felállítani és a legjobb versenyszabályzatot elkészíteni lehetetlen, ezért bele kell nyugodnunk, hogy ilyen versenyen nem is fogunk indulni. A magam részéről többé soha sem indulok a mostanihoz hasonló versenyen, mert simliskedésben annyira más mögött járok, hogy nem érdemes bosszantani magam néhány rosszindulatú fickó miatt. A távolmaradásom persze ne tegye boldoggá ezt az egy-két embert, mert attól, hogy ezentúl könnyebb lesz számukra a verseny, nem lesznek jobbak, legfeljebb néhányszor tízezer forinttal gazdagodnak, ami nem olyan nagy dolog.
Kedves Kicsit bob!
Az, hogy nem találkozol itt az írásaimmal nem sértődés eredménye, hanem az, kipróbáltam magam más műfajban is, és mert itt csak erotikus írásoknak van helye, ezekkel a próbálkozásokkal itt nem találkozhatsz. Ott sem könnyebb a pálya, de most ahhoz van kedvem. Ha nagyon találkozni akarsz az írásaimmal, akkor megtalálhatod az Interneten, de ez nem a reklám helye, erről ezért nem szólok tovább. (Tisztelem azokat, akik itt helyet adtak nekem.)
Ezen a versenyen azért indultam el, mert nem akartam szégyenkezni amiatt, hogy nem mérettetem meg magam egy ilyen ütközetben. Most, már azért szégyenkezem, mert ostoba voltam, és nem láttam előre azt, amit visszatekintve az elmúlt napokra, már látok.
Üdv.
Remete.
1
Remete D. László
2010. november 14. 08:33
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
az pozitív képet fest rólam, hogy a simlis ötletek mindig másnak jutnak eszébe. Mivel a legjobb szimfóniát megírni, a legjobb filmet elkészíteni, a legjobb politikai rendszert felállítani és a legjobb versenyszabályzatot elkészíteni lehetetlen, ezért bele kell nyugodnunk, hogy ilyen versenyen nem is fogunk indulni. A magam részéről többé soha sem indulok a mostanihoz hasonló versenyen, mert simliskedésben annyira más mögött járok, hogy nem érdemes bosszantani magam néhány rosszindulatú fickó miatt. A távolmaradásom persze ne tegye boldoggá ezt az egy-két embert, mert attól, hogy ezentúl könnyebb lesz számukra a verseny, nem lesznek jobbak, legfeljebb néhányszor tízezer forinttal gazdagodnak, ami nem olyan nagy dolog.
Kedves Kicsit bob!
Az, hogy nem találkozol itt az írásaimmal nem sértődés eredménye, hanem az, kipróbáltam magam más műfajban is, és mert itt csak erotikus írásoknak van helye, ezekkel a próbálkozásokkal itt nem találkozhatsz. Ott sem könnyebb a pálya, de most ahhoz van kedvem. Ha nagyon találkozni akarsz az írásaimmal, akkor megtalálhatod az Interneten, de ez nem a reklám helye, erről ezért nem szólok tovább. (Tisztelem azokat, akik itt helyet adtak nekem.)
Ezen a versenyen azért indultam el, mert nem akartam szégyenkezni amiatt, hogy nem mérettetem meg magam egy ilyen ütközetben. Most, már azért szégyenkezem, mert ostoba voltam, és nem láttam előre azt, amit visszatekintve az elmúlt napokra, már látok.
Üdv.
Remete.
1
Remete D. László
2010. november 13. 22:40
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedves Kicsit bob!
Nem az a baj, ha valaki a neki nem tetsző írást lepontozza. Az egész pontozásosdinak az a baja, hogy ha egy nyolc pontos történetre a konkurencia, vagy a konkurens író barátja netán ő maga egy netkávézóból lead egy pontot, azzal jelenetős hátrányba hozza azt, aki nyolc pont környékén áll. Nevetséges még a feltételezése is annak, hogy akit hét – nyolc ember kilenc, tíz pontra értékel, az egy pontot érdemel bárkitől is. Ha valaki ezt az egy pontozást kétszer háromszor megismétli – nem azért, mert nem tetszik a történet, hanem azért, mert haragszik az íróra – azzal el tudja dönteni a versenyt.
Senki sem bántotta az olvasót, aki véleményt mond. A tisztességtelen versenyzőről írtunk, és írok.
Egyetlen módon lehetne kiküszöbölni a rosszindulatú szavazást, ha nem lehetne csak egyetlen véleményt mondani: TETSZIK. Ha valaki húszat összeszed, húsz pontja van, ha valaki százat, száz pontja. Ebben az esetben csak minimális mértékben lehet meghamisítani az eredményt önmagamra leadott szavazattal, ugyanis egy-két suttyomban leadott szavazat nem döntheti el a versenyt, míg most három egy pontos, örökre elvághatja a legjobb írást is. Ha az általam javasolt módszert megváltoztatnánk olyanra, hogy van tetszik és nem tetszik vélemény, ugyanott lennénk, ahonnan elindultunk. A rosszindulat kizárására csakis az ad lehetőséget, ha nem tesszük lehetővé a negatív pontozást. Ez sem teljesen szakszerű, de legalább nagyjából a közönség véleményét tükrözi.
Ha lesz még ilyen verseny, bizonyára nélkülem zajlik, én már megbántam, hogy bementem a csapdába, és tartottam a hátam másnak, aki csodálatosképpen egyszer sem kapott egy pontot, ezt soha többé nem teszem, de talán másoknak még megmarad a sportszerűségre az esélye.
Üdvözöllek, további gyors, és jó olvasást kívánok!
Ui.: Most látom a legutóbbi hsz-edet.
Megmondanád, hogy miért kellene mindenkinek tisztességesnek lenni pusztán azért, mert nem lé a tét? Nekem sem a lé a tét, és nem azért maradok távol a továbbiakban minden ilyenféle versengéstől.
1
Remete D. László
2010. november 11. 23:20
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Kedve Pavlov!
Lentebb azt írtam, a korrekció beépítésével is elromlott a játékom, mert ez olyan, mint egy bírói ítélet. Nem értek ugyan egyet Manamhával, aki az albán légvédelemhez hasonlítja a szerkesztők törekvését, szerintem korántsem nulla a ténykedésük eredménye, de senki sem lehet biztos a tévedhetetlenségben. Ha én lennék a zsoftverek felelőse, én magam sem lennék benne bizonyos, hogy jól zártam-e ki a csalókat, mindet kizártam-e, és nem zártam-e ki olyant is, aki valóban olvasóként szavazott, és egyszerűen nem tetszik neki valami, vagy nem ért hozzá? Ettől még egyenlő a verseny, hiszen más írását is ugyanazzal a hozzá nem értéssel fogja olvasni, és eszerint dönt. Én köszönöm a szerkesztőknek, a törekvésüket, de mindig vannak félelmeim. Ha az általad javasolt zsűri segítene, akkor ez olyan lenne, mint a Megasztár. Ha a közönség nagyon ostobán ítél, valamennyire védelmet nyújtanak a méltatlan ítéletek ellen. Ha kizárólag csak a zsűri döntene, akkor a vesztes nem állná meg szó nélkül, részrehajló.
Olyan ez, mint a demokrácia - nagyon vacak, de nincs jobb. Talán akkor jártunk volna jobban, ha a csaló nem ennyire mohó, mert akkor nem jövünk rá, megmaradnak a szép álmaink, és elégedetten lefekszünk aludni. Ha nem tudom, hogy átvertek, nem ég az arcom a szégyentől.
Bocsánat a hosszúságért, de nem nyugodt a lelkem, és ilyenkor szószátyár leszek.
Üdv.
Remete.
1
Remete D. László
2010. november 10. 13:29
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Nem hiszem, hogy százával lennének a szavazatok, de ha utána számolsz, egyetlen egypontos behozhatatlan hátrányt jelent bárkinek is. Csinálj egy Excell táblát, és meggyőződhetsz róla. Hát még akkor milyen hátrányba kerülhetsz, ha valaki két - három helyen is beregisztrálta magát egy netkávézóban. Ezerkétszáz forint befektetés, beküld három novellát, és a mellette kiosztott háromszor egy pont, amit természetesen a saját írásaira nem ad ki, biztossá teszi az első három helyet, százötven ezer forinttal. Kis befektetés, nagy haszon.
1
Remete D. László
2010. november 10. 12:58
Általános -> 1. Törté-Net verseny - Segítsük a magyar turizmust!
Távábbra is maradt két aggodalmam.
1. Ha nem ilyen mohó a tisztelt kolléga, akkor le sem bukik. Nem tanítom ki arra, hogyan kellett volna tapintatosabban hátbatámadni a tiszta versenyt, magától is rá fog jönni, bár az intelligencia szintjére utal, hogy eddig nem jött rá.
2. Mivel a versenyt úgy írták ki a szervezők, hogy a szavazatok száma dönt, a fondorlatok kiszűrésére irányuló törekvés már nem tudja visszarendezni a tiszta irányba a versenyt különös tekintettel arra, hogy még akár az én instrukcióim nélkül is ki találhatja a csaló a trükköt, amely leleplezhetetlenné teszi. Így a nyertes, ha történetesen nem a rossz szándékú, és a manipulálásban élenjáró szerző lesz is, akkor sem gondolhat arra, hogy tiszta versenyben vett részt. Ezért nem szeretnék én a helyezettek között sem lenni, meg azok között sem, akik veszítenek. Mások helyett szégyellem magam.
Mindezek mellett szeretném elismerni a szervezők törekvését a tiszta versenyre, nem az ő hibájuk, hogy a csalók helyből erősebbek a csalásban, mint mások nekifutásból.
1